همراه برادران بسيجي پايگاه شهيد مطهري (بسيج سازندگي منطقه باجگيران)

نويسنده:        زمان انتشار :  19 آگوست 2015  13:19      تعداد بازديد :  4,799 بازديد       

همراه برادران بسيجي پايگاه شهيد مطهري (بسيج سازندگي منطقه باجگيران)

همه ما مي دانيم كه يكي از عوامل موفقيت در كارهاي بزرگ اين است كه عده اي دور همديگر جمع شويم و آن كار را با عقل دسته جمعي و همت همگاني انجام دهيم. اين كار فوايد فراواني دارد از جمله اينكه انسان هاي مختلف با عقل هاي متفاوت در كار شركت مي كنند و به عقول يكديگر كمك مي كنند.حضور جمعي در كار باعث دلگرمي يكديگر است و انگيزه بيشتري در حين كار ايجاد مي شود كه مي توان اردوي جهادي بسيجيان را نمونه اي بارز از اين كار دسته جمعي نام نهيم.

تأسيس سازمان بسيج سازندگي به سال ۱۳۷۹ برمي‌گردد كه براساس تدابير مقام معظم رهبري براي شكوفايي استعدادهاي ذخيره شده در جوانان اين سازمان با هدف استفاده از نيروي نشاط جوانان براي سازندگي كشور در اوقات فراغت تشكيل شد.اردوهاي هجرت بسيج سازندگي براساس تدابير مقام معظم رهبري براي شكوفايي استعدادهاي ذخيره شده در جوانان با هدف اشاعه فرهنگ خدمات‌رساني در بين جوانان تشكيل و فعاليت مي‌كند.

خدمت رساني به مردم مناطق محروم، افزايش روحيه جهادي و خود سازي در بين جهادگران دانشجو و افراد شركت كننده در طرح از اهداف اردوهاي جهادي است.

درپي همين اردوها جوانان بسيج سازندگی و فرماندهی و شورای بسیج شهید مطهری زمان آباد برخوار  (سپاه ناحیه برخوار.حوزه مقاومت بسیج امام حسین عليه سلام ) براي خدمت رساني به اهالي روستای باجگیران اعزام شدند.

 

 روستای باجگیران

اين روستا در استان چهار محال و بختیاری واقع شده و در میان رشته کوهای زاگرس یا فلات مرکزی ایران قرار دارد از توابع شهرستان کیار در ۷ کیلومتری بخش ناغان و ۵۲ کیلومتری مرکز شهرستان و ۸۲ کیلومتری مرکز استان واقع می باشد. این روستا به روستاهای دهنو، گاوتوت و رودخانه محصور می باشد. باجگیران دارای آب و هوای چهار فصلی و زمستان سرد ودر تابستان هوای معتد لی دارد مردم این روستا غالبا به کشاورزی و دامدا ری مشغولند کوهای این منطقه دارای پوشش گیاهی انواع و اقسام گیاهان میباشد مردم این روستا به گویش بختیاری تکلم می کنند

نقشه هوايي منطقه باجگيران

 

فعاليتهاي برادران بسيج سازندگي در اين اردو سازندگي :

الف)  ساخت خانه عالم

ب) برنامه های فرهنگی برای بچه های روستا

ج) برنامه فرهنگی برای اهالی روستا از جمله اجرای تعزیه علی اکبر در روز جمعه همین هفته جاری.پیاده روی به سمت گلزار شهدای روستا.اجرای دعای ندبه و کمیل و توسل در هفته.برگزاری نماز جماعت در مسجد.و…..

 

 

اسامي برخي از عزيزان حاضر در اردو : حسینعلی حاج رضا.حاج احمد حاج مرشد.حسن کربلایی محمد.رضا مصطفی.جواد مطهری. مهدی نریمانی سیدحسین.

 

بازديد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برخوار.و جانشین محترم و فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع)

تصاوير بسيج سازندگي - روستاي باجگيران شهركرد - وب سايت رسمي خاندان نريماني - www.narimaniha.ir

خدمت همه اين دوستان خدا قوت عرض مي كنيم  و منتظر خبرهاي جديد از اردو هستيم – يا علي 

 

ارسال دیدگاه

۶ نظر ارسال شده است
شما هم می توانید دیدگاه خود را بنویسید

نظر خود را به ما بگویید.