طرح مطالعاتی مترو برخوار تصویب شد

نويسنده:        زمان انتشار :  06 سپتامبر 2015  10:16      تعداد بازديد :  1,650 بازديد       

طرح مطالعاتی مترو  برخوار تصویب شد

به گزارش وب سايت خاندان نريماني به نقل از  خبرما، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور هفته گذشته به منظور ارائه توضیحاتی درباره محل در نظر گرفته شده برای ایستگاه پایانی و نحوه عبور ۶ کیلومتر انتهایی مسیر قطار سریع السیر اصفهان – تهران، در شهرستان برخوار حضور پیدا کرد.

دکتر سید مسعود نصر آزادانی با اشاره به اینکه کشور از نظر اعتباری در شرایط مطلوبی نیست گفت: با پیگیری های نماینده مردم برخوار و همت وزارتخانه، هم اکنون اعتباری معادل ۷/۱ میلیارد یورو برای اتمام این طرح در نظر گرفته شده است که باید با تعامل نسبت به جذب این اعتبار تلاش کنیم.

حسینعلی حاجی نیز ضمن خوش آمدگویی به دکتر نصر، از پیگیری های متعدد در طول این ۳سال در خصوص مسیر انتهایی این قطار سخن گفت و عبور قطار از مسیر طراحی شده را باعث ایجاد یک مرز مصنوعی بین شهرهای شهرستان برخوار توصیف کرد و افزود: تقسیم شدن شهرها تبعات اجتماعی فراوانی به همراه دارد و بایستی با تدبیر شرکت ساخت راه آهن و مجریان طرح از وقوع چنین تبعاتی جلوگیری شود.

نماینده مردم شهرستان های برخوار، شاهین شهر ومیمه در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از دکتر نصر برای اصلاح ایستگاه پایانی ادامه داد: طرح مطالعاتی مترو شهرستان برخوار را در شورای عالی کشور تصویب کرده ایم و بایستی ضمن تشکیل جلسه با مشاور طرح، به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این دو ایستگاه برهم منطبق شود.

طرح مطالعاتی متروی برخوار تصویب شد-وب سايت خاندان نريماني - www.narimaniha.ir

 

مواردی که در این جلسه مصوب شد به شرح زیر است:

– با توجه به جانمایی در نظر گرفته شده برای ایستگاه جامع که عمده آن در محدوده و حریم شهر دولت آباد و خورزوق می باشد،‌ تمامی مجوزهای قانونی در حوزه شهرستان برخوار فراهم شود.
– طرح گردشگری در پیرامون ایستگاه جهت ارائه خدمات به مسافرین طراحی و توسط بخش غیر دولتی سرمایه گذاری شود.
– از محل ایستگاه تا بعد از نقاط مسکونی شهر دولت آباد و شهر دستگرد،‌خط ریل قطار از زیر زمین عبور کند.
– با توجه به تصویب طرح مطالعاتی متروی شهرهای برخوار،‌ جلسه ای با مشاور طرح و شرکت ساخت و توسعه راه آهن برگزار، تا متروی مذکور با ایستگاه قطار منطبق گردد.

برچسب ها:  

ارسال دیدگاه

یک نظر !
شما هم می توانید دیدگاه خود را بنویسید

نظر خود را به ما بگویید.