غیبت طولانی معلم پايه دوم در مدرسه شهيد مرتضي نريماني

نويسنده:        زمان انتشار :  09 نوامبر 2015  12:38      تعداد بازديد :  1,420 بازديد       

غیبت طولانی معلم پايه دوم در مدرسه شهيد مرتضي نريماني

به گزارش  وب سايت خاندان نريماني  نقل از خبرماه، طی تماس ها و پیگیری های خانواده های دانش آموزان مدرسه شهید مرتضی نریمانی زمان آباد، مطلع شدیم یکی از کلاس های پایه دوم ابتدایی در این مدرسه از روز عاشورا تا کنون بدون معلم می باشد.

طبق گفته تعدادی از والدین دانش آموزان، این معلم سه هفته از مرخصی استعلاجی استفاده کرده است، و در مدت غیبت معلم این کلاس درس در این مقطع حساس، بدون معلم بوده و کلاسداری به صورت کاملا بی برنامه از طرف معاون و مدیر مدرسه و گاها در حالت تعطیلی بوده است.

آن چه مسبب ناراحتی و نارضایتی بیشتر خانواده ها بوده این است که در طول مدت غیبت  معلم، فقط دروس فارسی و املا به دانش آموزان – آن هم به صورت نامنسجم – آموزش داده شده و از دروس دیگر دانش آموزان غافل شده اند.

اختلال در نظم آموزش، تمرکز و نظم کلاس، از هم پاشیدگی ذهنی دانش آموزان، عدم تمرکز دانش آموزان و مهم تر از همه نداشتن یک فرد مشخص به عنوان آموزگار و تغییر مرتب افرادی که دانش آموزان در کلاس درس با آن ها مواجه هستند، از دیگر مشکلات انتقالی والدین دانش آموزان مدرسه شهید مرتضی نریمانی می باشد.

بابایی، مسئول آموزش و پرورش شهرستان در پاسخ به این گفته ها به خبرماه گفت: در شرایطی که یک کلاس به هر دلیلی معلم خود را به صورت محدود و یا نامحدود از دست می دهد، معاون یک مدرسه وظیفه اداره و آموزش دانش آموزان آن کلاس را بر عهده دارد.

وی با بیان این که قطعا در همه دوره ها و مقاطع، معاون یک مدرسه از نظر تجربی و علمی در سطحی پایین تر از یک معلم نیست، افزود: وقوع چنین مشکلاتی در مدارس کاملا طبیعی بوده و به دور از ذهن نیست که وظیفه آموزش و پرورش و مدرسه در این شرایط، جایگزینی معاون به جای معلم می باشد.

بابایی در پاسخ به این سوال که آیا آموزش و پرورش نباید در اسرع وقت یک معلم جایگزین را انتخاب کند، اذعان کرد: پیدا کردن و جایگزین کردن یک معلم برای یک مدرسه کار راحتی نبوده و باید مراحل مختلفی طی شود که در چنین شرایطی مدارس باید طبق روالی عادی و طبیعی، معاون را جایگزین معلم کنند.

در این شرایط و با توجه به ناراحتی فراوان خانواده های دانش آموزان، می طلبد مسئولان آموزش و پرورش شهرستان جهت رسیدگی هر چه سریع تر به این مدرسه مراجعه و مراتب را پیگیری و مرتفع کنند.

ارسال دیدگاه

نظر خود را به ما بگویید.