بافنده فرش روي قبر مطهر امامزاده ابراهيم چه كساني بودند؟

نويسنده:        زمان انتشار :  04 جولای 2016  11:11      تعداد بازديد :  1,174 بازديد       

بافنده فرش روي قبر مطهر امامزاده ابراهيم چه كساني بودند؟

به گزارش وب سايت خاندان نريماني به نقل از وب سايت چشم برخوار خداوند تمام انسان ها را با توانایی ها و استعدادهای منحصر به فرد و بیشمار خلق کرده است و این وظیفه آن هاست که استعداد خود را کشف کرده و به مرحله بالفعل برسانند و از توانایی های خود به نحو احسن استفاده کرده و تا حدی وظایف خود را به جا آورند. این توانایی ها در فردی با رسیدن به درجات عالی از علم بروز می کند و در فردی با رسیدن به مراحل والا در زمینه هنر و در فردی دیگر نیز به صورت دیگر …

بافنده فرش روي قبر مطهر امامزاده ابراهيم چه كساني بودند؟

مجتبی زارعان سال هاست در دفتر پیشخوان دولت و خدمات ارتباطیش به هم شهریان و هم شهرستانی هایش خدمت کرده است، ایشان در طی سال های اخیر به همراه همسرش با بافت فرش هایی که طرح آن ها ذوق می خواهد و سلیقه، و بافتش هنر، هنر خود را به مرحله ظهور رسانده اند. این زوج هنرمند، فرشی هنرمندانه بافتند و آن را به آستان ملکوتی برادر بزرگوار امام هشتم شیعیان؛ حضرت ابراهیم ابن موسی جعفر علیه السلام که بارگاهشان در زمان آباد برخوار می باشد، هدیه کردند.

مجتبی زارعان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر چشم برخوار درباره اثر ماندگار و هنرمندانه اش این چنین می گوید:


بافنده فرش روي قبر مطهر امامزاده ابراهيم چه كساني بودند؟

چشم برخوار: از انگیزه خودتان برای بافت فرش بگویید؟

با ارادت به اهل بیت و حضرت ابراهیم بن موسی بن جعفر علیهم السلام و به سفارش هیئت امناء امامزاده ابراهیم علیه السلام، اینجانب مجتبی زارعان و همسرم خانم مریم رحمتی تصمیم به طراحی و بافت قطعه فرشی جهت قبر مطهر امامزاده ابراهیم علیه السلام گرفتیم.

بافنده فرش روي قبر مطهر امامزاده ابراهيم چه كساني بودند؟

چشم برخوار: مختصری در مورد مشخصات ظاهری فرش بفرمایید؟

این فرش ۳۰۰ در ۷۰ می باشد و طراحی و بافت آن به مدت ۲ سال به طول انجامید، چهله آن ابریشم و بافت کلک و ابریشم می باشد.

کلمه الله و آیه تطهیر در بالای فرش بافته شده و ۱۰۰ اسم از اسامی خداوند در حاشیه و دورتادور فرش بافته شده است. طرح گچبری دوره ی سلجوقیه قرن پنجم و دوره آل بویه در گوشه های فرش به چشم می خورد. بافت گنبد و گلدسته حضرت موسی بن جعفر (ع)؛ پدر بزرگوار امامزاده ابراهیم (ع)، بافت گنبد حضرت امام رضا (ع) برادر امامزاده ابراهیم، بافت گنبد و گلدسته حضرت معصومه سلام الله علیها؛ خواهر امامزاده ابراهیم، بافت گنبد امامزاده ابراهیم (ع)، بافت ذکر صلوات و زیارت نامه امامزاده؛ در زمینه فرش، بافت ذکر تسبیحات حضرت زهرا (س)، بافت تاریخ ولادت و شهادت امامزاده از بافت هایی است که در این اثر خلاقانه نمایان است.

تصویرد.004

روز دوشنبه ۸۹/۶/۱ مصادف با ۱۲ رمضان در محفل نورانی انس با قرآن از فرش امامزاده رونمایی شد و ۲ ماه بعد مصادف با ایام میلاد امام رضا (ع) در مراسم طرح زیر آسمان خورشید، فرش روی قبر مطهر امامزاده ابراهیم (ع) پهن شد که هم اکنون نیز روی قبر پهن می باشد.

برچسب ها:  

ارسال دیدگاه

نظر خود را به ما بگویید.