مسابقات منطقه ای چوگان با حضور ساير کشورها در برخوار برگزار مي شود

نويسنده:        زمان انتشار :  27 سپتامبر 2016  12:27      تعداد بازديد :  1,576 بازديد       

مسابقات منطقه ای چوگان با حضور ساير کشورها در برخوار برگزار مي شود

به گزارش وب سايت خاندان نريماني به نقل از چشم برخوار معاون فرماندار برخوار در جمع خبرنگاران شهرستان از برگزاری مسابقات چوگان در برخوار خبر داد.
محمود سلطانی گفت: ورزش چوگان با داشتن سابقه ۴۵۰ ساله در کشور ما، ورزش سنتی اشرافی کشور و جهان محسوب می شود که از زمان صفویه در میدان امام اصفهان اصفهان کلید خورده است.
وی ادامه داد: به دلیل سابقه تاریخی ورزش چوگان در اصفهان و پیگیری های رئیس فدراسیون کشور، کشور ایران برای میزبانی از برگزاری مسابقات چوگان انتخاب شده و از طرف فدراسیون جهانی چوگان به ۱۵ کشور منطقه نامه زده شده است تا حضور خود را اعلام کنند.

این مسئول عنوان کرد: با نهایی شدن برگزاری این مسابقات در ایران و استقبال دکتر زرگرپور استاندار اصفهان از برگزاری این مسابقات، پیگیری های زیرساختی آن انجام، مسائل جانبی موضوع طی دو جلسه بررسی و موضوع آب، چمن و… اجرا شد.
سلطانی خاطرنشان کرد: حُسن این مسابقات، منطقه ای بودن آن است که تعدادی از روسای جمهور کشورهای مجاور و شیوخ منطقه و (احتمالا) تعدادی از روسای جمهور اروپایی هم در آن شرکت خواهند کرد.
معاون فرماندار برخوار زمان برگزاری این مسابقات را روز جمعه هفته جاری ۹ مهرماه ساعت ۱۰ صبح در شهر دولت آباد اعلام و در ادامه از تلاش ها و پیگیری های اداره ورزش و جوانان شهرستان برخوار و شهرداری دولت آباد تشکر کرد.

وی در پایان تاکید کرد: برای احیا و گسترش ورزش باستانی چوگان باید همه تلاش کنند تا این ورزش بومی و محلی حفظ شود.

حجت الله دهخدایی در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات منطقه ای چوگان اظهار داشت: فدراسیون جهانی چوگان، ایران را برای برگزاری مسابقات منطقه ای چوگان انتخاب کرده و به ۱۵ کشور منطقه نامه زده تا حضور خود را اعلام کنند.
وی گفت:‌ فدراسیون می تواند برای برگزاری مسابقات منطقه ای،‌ اسب و تجهیزات ۶ کشور را پشتیبانی کند و در صورت اعلام آمادگی کشورهای بیشتری بازی ها در ۲ دوره برگزار می شود.
دبیر فدارسیون چوگان کشور افزود: این مسابقات در مهرماه برگزار می شود و باید زیرساخت های برگزاری آن مانند کاشت و نگهداری چمن، آماده کردن مسیر و تامین آب و روشنایی با کمک مسئولان فدراسیون و شهرستان برخوار آماده و تامین شود.
وی گفت: برای احیا و گسترش ورزش باستانی چوگان باید همه تلاش کنند تا این ورزش بومی و محلی حفظ شود.ایمنا

برگزاری بازی های منطقه ای چوگان با حضور شش کشور از شمال آفریقا، آسیای مرکزی و خاورمیانه در برخوار

جلسه هماهنگی برگزاری بازی های منطقه ای چوگان به ریاست عبدانی فرماندار برخوار و با حضور دبیر فدراسیون چوگان کشور، رئیس هیئت چوگان استان اصفهان، معاون فرماندار و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در محل فرمانداری تشکیل شد.
در این جلسه عبدانی فرماندار شهرستان با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله لعالی) در خصوص اهمیت ورزش باستانی چوگان و احیا، حفظ و گسترش این بازی ها گفت: تمام تلاش خود را برای برگزاری بهتر این بازی ها در شهرستان برخوار انجام خواهم داد.
وی در ادامه از مسئولین برگزار کننده این بازی ها خواست موارد درخواستی خود را اعلام داشته تا در خصوص آن پیگیری های لازم به عمل آید.
سپس مسئولین فدراسیون چوگان حاضر در جلسه موارد مورد نیاز خود را مطرح و زمان برگزاری بازی ها را مهر ماه سال جاری در شهرستان برخوار اعلام کردند که مقرر شد موارد مطرح شده شامل تأمین و آماده سازی زیرساختها و کم و کیف همکاری طرفین در جلسه آتی مورد بررسی قرار گیرد.

برگزاری بازی های منطقه ای چوگان با حضور شش کشور از شمال آفریقا، آسیای مرکزی و خاورمیانه در برخوار

ارسال دیدگاه

نظر خود را به ما بگویید.