کوره های تولید گچ برخوار قطعا تعطیل ميشوند

نويسنده:        زمان انتشار :  28 سپتامبر 2016  12:56      تعداد بازديد :  1,544 بازديد       

کوره های تولید گچ برخوار قطعا تعطیل ميشوند

به گزارش وب سايت خاندان نريماني به نقل از  چشم برخوار، فضل الله کفیل در جلسه کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار شهرستان اصفهان، با بیان اینکه هیچ راهی جز تعطیلی کوره های گچ وجود ندارد، افزود: تعطیلی و جایگزینی کوره های گچ در اصفهان قطعی است و در این جهت مقرر شده است تا هیات مدیره صنف کوره های گچ، هرگونه پیشنهاد مشوق، جایگزینی و تهاتر سرمایه گذاری را انجام دهد.

وی با اشاره به آسیب کوره های گچ بر روی منابع طبیعی گفت: در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر نباید هیچگونه معدنی واگذار شود و معادن آلاینده باید به سمت تغییر روش تولید حرکت کنند.
کفیل در عین حال با تأکید بر رعایت حقوق مالکان معادن گچ، خواستار تشکیل کمیته ای برای تصمیم گیری و ارائه راهکارهای سازنده در حل مشکلات ناشی از پدیده گرد و غبار شهرستان اصفهان شد.
وی با بیان اینکه همه تصمیمات ما در این جلسات بر اساس توافق طرفین است، گفت: مجموعه دستگاه های دولتی با بهره برداران، صاحبان معادن مجاز به نتیجه نهایی رسیده و اقدام خواهیم کرد.
کفیل گفت: در این زمینه برای معادن اقدامات خوبی انجام شد و تصمیم گیری در مورد صنف آجر هم در دستور کار جلسه بعدی قرار دارد.
وی با بیان اینکه این تدبیر در زمینه معادن و کوره های گچ هم رعایت خواهد شد، گفت:توافق دو طرف محیط زیست و صاحبان کوره های گچ با مشارکت جدی فرمانداری های اصفهان و شاهین شهر و برخوار در زمینه کمک به تغییر کاربری واحدها و جایگزینی معوض به آنها انجام خواهد شد.

عكس فرماندار تعطیلی کوره های تولید گچ برخوار قطعی شد
به گزارش ایرنا کمیته ای متشکل از نمایندگان صنعت و معدن، محیط زیست، منابع طبیعی و جهادکشاورزی نسبت به تعیین تکلیف کاربری های جایگزین و ارائه راهکار برای بیش از ۶۴ کوره تولید گچ منطقه قهاب محمدآباد اقدام می کند.
بر اساس تحقیق های صورت گرفته مشخص شد که بیشترین منابع گردو غبار در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان مربوط به منطقه سگزی است.
کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار بنا به ابلاغیه استاندار اصفهان برای تعیین تکلیف کوره های آجر وگچ، آهک، شن و ماسه در محدوده ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان در فرمانداری اصفهان تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

نظر خود را به ما بگویید.