زورخانه علی ولی الله زمان آباد

نويسنده:        زمان انتشار :  26 سپتامبر 2015  9:58      تعداد بازديد :  1,506 بازديد       

زورخانه علی ولی الله زمان آباد

ورزش‌های زورخانه‌ای نام دیگر ورزش‌های باستانی ایرانیان است. جایی که در آن به ورزش باستانی می‌پردازند زورخانه نام دارد هم چنین در اين محل علاوه بر ورزش باستاني ،  کشتی پهلوانی نیز گرفته می‌شود.

پروندهٔ ثبت جهانی آیین‌های پهلوانی به کوشش فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ایران با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آماده گردید.و در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۹ برابر با ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰ در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران به ثبت جهانی رسید.

به گزارش وب سايت خاندان نريماني به نقل از خبرماه، به مناسبت هفته دفاع مقدس روز چهارشنبه اجرای ورزش باستانی در زورخانه علی ولی الله امام زاده نرمی با حضور حاجی، نماینده شهرستان برخوار در مجلس شورای اسلامی به همراه جوادیان، رییس و نریمانی، نایب ریس هیت پهلوانی برگزار شد.

 

در این بازدید، که مشکلات و نواقص این زورخانه مورد بررسی قرار گرفت، نماینده مردم برخوار رسیدگی به مشکلات زورخانه را امری واجب برشمرد و در دستور کار خود قرار داد.

شایان ذکر است این زورخانه از سال ۱۳۸۸ تاسیس شده و هم اکنون نیز با ۵۰ نفر اعضای فعال در روز های یک شنبه و دوشنبه و پنج شنبه به فعالیت خود در این راستا ادامه می دهد، همچنین عضویت در آن به صورت رایگان بوده و مکان برگزاری کلاس ها در ورزشگاه رسالت پارک معلم می باشد.

عضویت در این زورخانه برای عموم آزاد است و علاقه مندان به ثبت نام می توانند
با شماره ۰۹۱۳۳۲۶۸۵۷۵ تماس حاصل نمایند.
ديدار حاجي از زورخانه علی ولی الله زمان آباد- وب سايت خاندان نريماني - WWW.NARIMANIHA.IR ديدار حاجي از زورخانه علی ولی الله زمان آباد- وب سايت خاندان نريماني - WWW.NARIMANIHA.IR ديدار حاجي از زورخانه علی ولی الله زمان آباد- وب سايت خاندان نريماني - WWW.NARIMANIHA.IR ديدار حاجي از زورخانه علی ولی الله زمان آباد- وب سايت خاندان نريماني - WWW.NARIMANIHA.IR ديدار حاجي از زورخانه علی ولی الله زمان آباد- وب سايت خاندان نريماني - WWW.NARIMANIHA.IR ديدار حاجي از زورخانه علی ولی الله زمان آباد- وب سايت خاندان نريماني - WWW.NARIMANIHA.IR ديدار حاجي از زورخانه علی ولی الله زمان آباد- وب سايت خاندان نريماني - WWW.NARIMANIHA.IR

 

ارسال دیدگاه

نظر خود را به ما بگویید.