قلمزنی ضریح حضرت ابراهیم ابن موسی ابن جعفر(ع)

نويسنده:        زمان انتشار :  24 فوریه 2016  8:05      تعداد بازديد :  1,322 بازديد       

قلمزنی ضریح حضرت ابراهیم ابن موسی ابن جعفر(ع)

قلمزنی ضریح حضرت ابراهیم ابن موسی ابن جعفر(ع)- توسط استاد محمد حسین عباسپور

 

قلمزنی ضریح حضرت ابراهیم ابن موسی ابن جعفر(امامزاده نرمی)در سال ۱۳۵۹و۱۳۶۰ توسط  استاد محمد حسین عباسپور  انجام گرديد. وي در چهارم خرداد ۱۳۲۳ در روستای اذرخواران جرقویه از توابع اصفهان در خانواده مذهبی و کشاورز به دنیا آمد.استاد از هفت سالگی به دلیل فوت پدر مسولیت تامین معاش خانواده را به عهده گرفت و از سن یازده سالگی با توصیه ی یکی از دوستان درکارگاه قلمزنی استاد پنچه پور مشغول به کار شد بعد از هفت سال تجربه قلمزنی ریزه کاری به سبک قلمزنی برجسته کاری علاقه مند شد و در محضر استادان به نام ایران سید الله و علی خسروانی به کار مشغول شد.

برادران خسروانی استادان فاخر ایران در قلمزنی و طراحی بودند استاد عباسپور درمحضر انان پرورش یافته و در میان شاگردان ان ها شاخص شد.او اولین کار ضریح در سن ۱۸ سالگی در معیت خسروانی با ساخت ضریح مطهر حضرت احمد ابن موسی(ع). (شاه چراغ)اغاز نمود و این کار در شیراز به مدت هشت ماه طول کشید از دیگر کاران استاد عباسپور در معیت استادان خسروانی ساخت ضریح مطهر حضرت ابوالفضل (ع) در اصفهان بود که پس از پایان ساخت به عراق منتقل شد.ایشان پس از ده سال به طور مستقل شروع به کار نموده و پس از ان استادان ارزنده ای تربیت کرد است.
استاد علاوه بر ساخت و قلمزنی تعداد فروانی از ضریح های مطهر امام زادگان اثرهای نفیسی را در قالب ساخت تابلو های تزیینی و هنری شامل تابلو های خطی شامل عنوان های مذهبی ایات و احادیث و همچنین اثار بسیار ارزنده ای با الهام از طبیعت خلق نموده است.

 

قلمزنی ضریح حضرت ابراهیم ابن موسی ابن جعفر(ع)- توسط استاد محمد حسین عباسپور قلمزنی ضریح حضرت ابراهیم ابن موسی ابن جعفر(ع)- توسط استاد محمد حسین عباسپور

منبع

برچسب ها:  

ارسال دیدگاه

نظر خود را به ما بگویید.