یک کرکس در دولت آباد شکار شد

نويسنده:        زمان انتشار :  10 آگوست 2016  16:09      تعداد بازديد :  1,969 بازديد       

یک کرکس در دولت آباد شکار شد

به گزارش وب سايت خاندان نريماني به نقل از  چشم برخوار، صبح امروز مأموران آتش نشانی دولت آباد یک کرکس را شکار کردند.

به گفته مأموران، این کرکس در حالی که کنار جاده در کمربندی بر اثر مسمومیت (احتمال) سقوط می کند توسط مأموران ایستگاه آتش نشانی دولت آباد شکار می شود.

مأمور آتش نشانی با بیان اینکه شکار کرکس برای اولین بار است که انجام شده، افزود: این کرکس به محیط زیست تحویل داده شد.

 

یک کرکس صبح امروز توسط مأموران ایستگاه آتش نشانی دولت آباد شکار شد. یک کرکس صبح امروز توسط مأموران ایستگاه آتش نشانی دولت آباد شکار شد. karkas03

 

جهت اطلاع

بيشتر کرکسها سری تاس و بدون پرهای معمولی دارند. به طور تاریخی تصور می‌شد تاس بودن سر کرکس‌ها برای جلوگیری از آلودگی هنگام تغذیه از لاشه است اما تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهد پوست لخت نقش مهمی در تنظیم حرارت بدن دارد. به همین دلیل است که در سرما سر خود را در بدن فرو می‌برند و در گرما گردن خود را باز می‌کنند. ویژگی دیگر آن‌ها این است که بر خلاف بیشتر پرندگان دیگر، آن‌ها آشیانه نمی‌سازند.

آنها به‌ندرت به حیوانات تندرست حمله می‌کنند ولی ممکن است حیوانی زخمی یا بیمار را بکشند. در زمان جنگ‌ها بر فراز نبردگاه‌ها شمار زیادی از انها دیده شده‌است. کرکسها حیواناتی سودمند برای جلوگیری از گندیدگی و عفونت‌زایی مردارها هستند به ویژه در مناطق گرمسیر.

اسید معده کرکسها بسیار نیرومند است و باکتری‌های سیاه‌رخم، وبا و سم بوتولینوم که برای لاشه‌خواران دیگر می‌تواند مرگبار باشد در معده کرکس از بین می‌روند.

ارسال دیدگاه

نظر خود را به ما بگویید.